Práce s heterogenní třídou III
3 min.
Práce s heterogenní třídou III je třetí částí třídílné série vzdělávání vycházející z Desatera NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou.
Vzdělávání je připraveno ve třech modulech:
- Práce s heterogenní třídou I (zásady 1, 3, 10)
- Práce s heterogenní třídou II (zásady 2, 5, 6, 9)
- Práce s heterogenní třídou III (zásady 4, 7, 8)
Reportáž
Virtuální hospitace ve výuce matematiky v 7. ročníku v Základní škole Krnov, Janáčkovo náměstí ukazuje způsob výuky, kterým se mohou učitelé inspirovat při práci s heterogenní třídou. Náhled do výuky je doplněn o rozhovory s ředitelem školy a učitelkou matematiky o jejich zkušenostech s pestrou třídou.
Záznam webináře
Na obsah videohospitace tematicky navazuje webinář. Záznam webináře zprostředkovává společnou diskuzi aktérů nad segmenty videa ze zapojené školy ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí. Součástí webináře jsou i reakce panelistů na online dotazy připojených účastníků ze škol.
Užitečné odkazy a informace k tématu:
Související zásady desatera úspěšné práce s heterogenní třídou
- Dodržujeme rituály navozující žákům pocit „my“
- Používáme ve výuce jednoduchý jazyk a vizuální oporu
- Upravujeme pracovní prostředí pro realizaci otevřeného vyučování
- Používáme gradované slovní úlohy
- Vytváříme pestré učební situace
- Ujišťujeme se, že si všichni žáci vědí rady
- Umožňujeme žákům pracovat svým tempem
- Používáme ve výuce kotvicí aktivity
- Nastavujeme efektivně formativní hodnocení
- Podporujeme žádoucí chování žáků
Úvod do Desatera úspěšné práce s heterogenní třídou
Návod k sebehodnotícímu nástroji učitele a profesnímu rozvoji učitele v podobě check-listu
- Nástroj pro hodnocení práce se žáky
- Check-list učitele pro úspěšnou práci s heterogenní třídou
- Check-list učitele pro úspěšnou práci s heterogenní třídou (černobílá verze pro tisk)
Tutorial: Jak na výuku žáků v heterogenní třídě?
Tutoriál k checklistu umožní uživateli seznámit se s aplikačním nástrojem k Desateru NPI ČR úspěšné práce s heterogenní třídou. Prostřednictvím krátkého videa může učitel, asistent pedagoga, student učitelství nebo kdokoli další snadněji využívat jednoduchého nástroje ať již ke sdílení svých zkušeností v týmu nebo ke svému profesnímu rozvoji v práci s heterogenitou.