Spolupráce asistenta pedagoga a učitele při podpoře žáků s OMJ
4 min.
NPI ČR ve spolupráci s UNICEF dlouhodobě pomáhá asistentům pedagoga se začleňováním žáků s OMJ, zvláště žáků z Ukrajiny.
Reportáž
Reportáž ze ZŠ J. A. Komenského Karlovy Vary se zaměřuje na spolupráci asistenta pedagoga a učitele při podpoře žáků s OMJ. Díky návštěvě ve škole je možné nahlédnout do výuky a pozorovat jejich funkční spolupráci. Ukázku z výuky doplňují rozhovory s ředitelkou školy, učitelkami i asistentkami pedagoga.
Role asistenta pedagoga při začleňování žáků z Ukrajiny
Reportáž
Téma sociálního začleňování dětí a žáků s OMJ, zvláště z Ukrajiny, bylo mapováno na Základní škole Kamenná stezka a v nízkoprahovém zařízení Centrum Maják při Oblastní charitě Kutná Hora. Reportáž se zaměřuje na nastavení poradenského systému školy a spolupráci školy s dalšími organizacemi podílejícími se na sociálním začleňování žáků, zvláště pak žáků z Ukrajiny.
Záznam webináře
Na reportáž navazuje webinář na téma role asistenta pedagoga při sociálním začleňování žáků. Prostřednictvím ukázek z videí jsou komentovány zásady podpory žáků s OMJ ve formálním i neformálním vzdělávání. Zodpovězeny jsou i dotazy účastníků webináře.
Užitečné odkazy a informace k tématu:
- Úvodní webinář Otevíráme téma: Asistent a jeho podpora žáků z Ukrajiny, problém začleňování těchto žáků představuje i asistentům pedagoga v českých školách a formuluje 6 tematických okruhů podpory. https://ukrajina.npi.cz/blog/asistent-a-jeho-podpora-zaku-z-ukrajiny
- Následuje webinář Asistent pedagoga a podpora žáků z Ukrajiny, na němž jsou spolu s ukrajinskou asistentkou ze ZŠ Kořenského z Prahy 5 probrány všechny vytipované okruhy podpory i s příklady dobré praxe. https://www.youtube.com/watch?v=szfFcRcZspE
- Webináře pro asistenty mají též metodickou oporu ve Stručném průvodci pro asistenty podporující děti a žáky z Ukrajiny: https://www.npi.cz/images/ukrajina/strucny_pruvodce_asistenta.pdf