Spolupráce asistenta pedagoga a učitele při podpoře žáků s OMJ
NPI ČR ve spolupráci s UNICEF dlouhodobě pomáhá asistentům pedagoga se začleňováním žáků s OMJ, zvláště žáků z Ukrajiny.
Reportáž ze ZŠ J. A. Komenského Karlovy Vary se zaměřuje na spolupráci asistenta pedagoga a učitele při podpoře žáků s OMJ. Díky návštěvě ve škole je možné nahlédnout do výuky a pozorovat jejich funkční spolupráci. Ukázku z výuky doplňují rozhovory s ředitelkou školy, učitelkami i asistentkami pedagoga.
Na reportáž navazuje webinář na téma spolupráce učitele a asistenta pedagoga. Prostřednictvím ukázek z videí jsou komentovány zásady podpory žáků s OMJ za pomoci efektivní spolupráce mezi učitelem a asistentem pedagoga. Zodpovězeny jsou i dotazy účastníků webináře.
Užitečné odkazy a informace k tématu:
- Úvodní webinář Otevíráme téma: Asistent a jeho podpora žáků z Ukrajiny, problém začleňování těchto žáků představuje i asistentům pedagoga v českých školách a formuluje 6 tematických okruhů podpory. https://ukrajina.npi.cz/blog/asistent-a-jeho-podpora-zaku-z-ukrajiny
- Následuje webinář Asistent pedagoga a podpora žáků z Ukrajiny, na němž jsou spolu s ukrajinskou asistentkou ze ZŠ Kořenského z Prahy 5 probrány všechny vytipované okruhy podpory i s příklady dobré praxe. https://www.youtube.com/watch?v=szfFcRcZspE
- Webináře pro asistenty mají též metodickou oporu ve Stručném průvodci pro asistenty podporující děti a žáky z Ukrajiny: https://www.npi.cz/images/ukrajina/strucny_pruvodce_asistenta.pdf